Tokyo skyline: Tokyo Skytree&Roppongi Hills Mori tower

Jokaiselle suurkaupunkien ystävälle yksi uskomattomimmista asioista Tokiossa on näköalat ja maisemat, sillä kyseessä on aivan omanlaisensa metropoli. Ensimmäisellä vierailulla hieman laiminlöimme näköalatasanteet, mutta tällä kertaa otin etukäteen selvää mistä on parhaat näkymät. Halusimme ehdottomasti nähdä kaupunkia sekä päivällä, että yövalaistuksessa. Mielestäni yksi upeimmista kohteista Tokion yössä on itse Tokyo tower, joten itsessään sinne meneminen ei ollut vaihtoehto. Aika oli kortilla, mutta kaikki oli nähtävä.

Isälleni yksi ehdoton kohde oli Tokyo Skytree ja minun valitsemaani Roppongi Hillsin Mori Toweriin suunnattiin viimeisenä iltana. Molemmat sijaitsevat eripuolilla kaupunkia ja korkeuserojen vuoksi näköalat olivat hyvinkin erilaiset. Millaiset oli näkymät Tokion ylle maailman korkeimmasta tornista?

Skytree sijaitsee kävelymatkan päässä Asakusan Nakamise-kadulta, josta kirjoittelen seuraavassa postauksessa enemmän. Alunperin ajattelin tehdä toisen osan Tokiosta samaan tyyliin kertoen päivä kerrallaan kuin aikaisemmassa postauksessa, mutta nämä kaikki olivat niin erityyppisiä kokemuksia, että jaan mieluummin kahteen osaan selkeyden vuoksi.
Asakusassa päivän pyörittyämme suuntasimme kohti Sumidaa joen toiselle puolelle, missä Tokyo Skytree sijaitsee. Kyseessä on maailman korkein torni ja maailman toiseksi korkein rakennus, joten kokemus tulisi olemaan aivan erityislaatuinen.

Tokyo Skytreessä on kaksi näköalatasannetta, ensimmäinen 350 metrissä ja toinen 450 metrin korkeudessa, joista itse kävin molemmissa. Toisin kuin Shinjuku metropolitan government building, jossa kävimme viimeksi, Skytree on maksullinen.

Pelkästään Tokyo Skytree on jo vaikutava monumentti ja yksi Tokion tunnetuimpia maamerkkejä. Rakennuksesta itsestään unohdin tottakai ottaa kuvan, sillä painelimme pää kolmantena jalkana kohteesta toiseen. Isäni on onneksi perinteinen turisti ja kuvaa aina aivan kaikkea. Näin korkealta on mielenkiintoista kuitenkin nähdä, miten erilaisia kaupunginosia Tokion kokoisesta suurkaupungista löytyy! Rakennuskanta vaihtelee pilvenpiirtäjästä omakotitaloon ja sitä jatkuu aivan silmän kantamattomiin.

Viimeisenä iltana otimme pimeän laskeutuessa isäni kanssa kahdestaan vielä sunnaksi Roppongin, josta löytyy Tokyo tower. Parhaat näkymät Tokyo towerille on ehdottomasti Roppingi Hillsin Mori Towerin näköalatasanteelta, jonne suuntasimme kuvaamaan.

Roppongissa en ole käynyt aikaisemmin ja olin aivan ihastuksissani, sillä Tokyo Towerr näkyi hyvin iltavalaistuksessa jo  rakennuksen pihalta.
Mori towerista löytyy sekä alemman kerroksen observation deck, että yläkannen skydeck. Tämä oli minulle ehdoton must kohde, sillä harva on käynyt pilvenpiirtäjän katolla.

Jonot olivat mielettömän pitkät ja siinä odotellessa kämmenet hieman hikosivat, sillä last entry läheni ja pääsimmekin viimeisien joukossa sisään. Tokio koostuu lähinnä jonoista; ne ovat kaikkialla ja pitkiä pitkiä, mutta ainakin etenevät.

Suuntasimme ihan ensimmäisenä avoimelle yläkannelle, sillä se sulkeutuu useampi tunti ennen observation deckiä. Tämän voin sanoa olleen yksi matkan parhaimmista kokemuksista ja vaikka näkymä Skytreesta oli kuinka upea, Mori tower vei ehdottoman voiton. Ilta oli lämmin ja tuuli ei ollut liian kova, joten kannella oli miellyttävä olla. Maisema ja tunnelma tuntui kokonaisuudessaan epätodelliselta.

Alemmalla observation deckillä oli myös Sailor Moon näyttely, mikä minulle sopi enemmän kuin hyvin. Lippu molempiin kerroksiin ostetaan erikseen, mutta lisämaksu ylimmälle kannelle ei muistaakseni ollut montaa sataa jeniä. Kyseessä on yksi lempimaisemistani ikinä ja minulla on jopa julistekin tästä. Mikään kuva ei kuitenkaan välitä sitä tunnetta mikä paikan päällä oli, joten tämä on ihan ehdoton ykkösjuttu Tokiossa!

Skydeck sulkeutui kahdeksalta ja jatkoimme matkaa hotellille Shinjukuun aika pian sen jälkeen, joten aikaa jäi  vielä hieman käyskentelyyn ja ravintolan etsintään.

Lauantaina aamulla matka jatkui luotijunalla Kiotoon, mistä kirjoittelen tulevissa osissa. Seuraavaksi jatkan kuitenkin Tokio-kertomuksen loppuun, taikka palaan ostoksiin.

Itse rakastan matkustelua ja mielelläni jaan täällä reissujani. Mitä mieltä olette tämän tyyppisistä matkailupostauksista?

6 kommenttia :

1. Näitä on mukava lukea, kuten sun kuulumisia yleensäkin. :) kuulemma Tokiossa on ihan omanlaisensa pyöräily skene ja glitter-wau pyöriä näkee paljon. Mun haaveena on ollu jo pitkään lähtä Tokioon shoppailemaan, mutta lentolippujen hinta on vähä hidastanu. :D

1. Hei tosi kiva kuulla! :) Kyllähän se hinta vähän tätä vierailutahtia hidastaa, mutta sillä nyt tosiaan käytiinkin kahdessa kaupungissa kerralla. Oli säästämisen arvoinen kohde ehdottomasti!

2. Oijoi pääsispä pian taas tonne! Upeita kuvia tosiaan!

1. Kiitos kiitos! c: Ikävä on itselläkin, polttelisi lähteä kovasti

Kommenttiketjuun vastaaminen toimii toistaiseksi ainoastaan mobiiliversiossa!