MIKÄ ON KEVÄÄLLÄ IN?

WEDNESDAY, MARCH 15, 2017



Kevät tulee vauhdilla ja inspiraatiota kevätpukeutumiseen tulvii ovista ja ikkunoista. Jaksaisin katsella auringonpaistetta yötä myöten ja tahtoisin kovasti kaivaa jo kevyemmät vaatteet kaapista! Vaikka rakastan kesää eniten kaikista, on keväällä vankka kakkossija. Itsellä ainakin pyyhkii ylitse valtava inspiraation aalto, kun talven jälkeen voi kuoriutua kaikista neulekerroksista ja pukeutua vapaammin. 

Kirjoitin aikaisemmin postauksen siitä, mihin muotivillityksiin olen hurahtanut. Rakastan lukea in/out-postauksia, mutta koska jokaiselle trendille löytyy käyttäjäkuntansa, päätin jättää negatiivisen out-osion pois. Mihin tämän kevään muotivillityksiin olen langennut?





Vaaleanpunaisen ja nuden sävyt jatkaa ehdottomasti suosiossa tänäkin keväänä ja minulle ne tulevat aina olemaan lemppareita! Minulla suurin osa vaatteista on niin vaaleanpunaisia, että se on oikeastaan kuin monen muun musta - ostaessa varma valinta ja sopii yhteen kaiken kanssa. Etenkin vaaleammat puuterin sävyt tuntuu nousevan esille nyt oikein paljon, enkä tätä laita ollenkaan pahakseni.

Nahkaranteiset kellot on pakko mainita! Siitä huolimatta, että itse olen sirojen metallikorujen ystävä, ovat nahkaranteiset kellot alkaneet valloittamaan minuakin. Vaikka nahkaranne on mallina ajaton, näkyy yksinkertaisia ja naisellisilla yksityiskohdilla varustettuja nahkaisia kelloja nyt yllätyksellisen paljon. Nahkainen ranneke on kellossa muutenkin vaivaton, sillä sitä ei tarvitse lyhentää, metallin pinnoitus ei kulu ja rannekkeen voi vaihdattaa uuteen kun vanhasta aika jättää.

Sirot ja pitkät korut, etenkin kaulakorut. Statement-kaulakorut ovat antaneet tilaa kevyemmille kaulakoruille, vartalokoruja unohtamatta. Itse rakastan pitkiä ja ohuita kaulakoruja niiden naisellisuuden vuoksi - lisäksi siro asuste on helpompi sovittaa asuun kuin asuun raskaaseen koruun verrattuna.

Yksinkertaiset korkokengät terävällä kärjellä on hyvin ajaton kenkä, mutta ansaitsee maininnan listalla. Muutama vuosi takaperin suosituimpia malleja oli pyöreä kärki paksulla platformilla, mutta nyt kaupat ovat täynnä terävää kärkeä. Itse olen lämmennyt tälle hitaasti, mutta platformittomuus antaa heti kevyemmän ilmeen. Nämä näyttävät hyvältä lähes kaiken kanssa mammafarkusta juhlamekkoon!

Tyllihameet ovat aina olleet suosikkieni listalla, mutta viime kesästä lähtien niitä on alkanut näkyä peruskaupoissakin ja nyt kevättä kohden ilmestynyt lisää. Tyllihameita minulla on useissa eri väreissä enkä malttaisi millään odottaa, että pääsen näitä ilmojen lämmetessä käyttämään.





Kietaisuneuleita on näkynyt talven aikana paljon ja keväällä kevyemmät solmittavat paidat jatkavat trendiä. Paitaa ei oikeastaan tarvitse edes pukea nyöreillä ja muilla virityksillä, kunhan siitä löytyy jotain sidottavaa - helma, hihat, kaulus, koko paita. Rusetit ovat ihanan tyttömäisiä yksityiskohtia ja solmittavat nyörit tuovat heti lisää mielenkiintoa yksinkertaiseenkin vaatteeseen.

Korkosandaalit on yksi muotivillitys, johon olen silmäni iskenyt. Nämä ovat kaikessa yksinkertaisuudessaan kauniita ja menee monenlaiseen tilaisuuteen. Aukinaiset korkkarit eivät myöskään purista ja hiosta kuten umpinaiset kengät, mikä sopii kesään ja kevääseen täydellisesti!

Röyhelöt ja laskokset! Olen aina ollut suuri röyhelöiden ystävä, joten olen innoissani tästä. Suurimmat röyhelöt eivät ole minua vielä sytyttäneet, mutta esimerkiksi kaulukset ja hihat ovat yksityiskohtia, jotka tuo asuun ihanaa leikkisyyttä. Keväällä ja kesällä tuntuu muutenkin ihanalta pitää väljempiä vaatteita tyköistuvien sijaan, ja erilaiset laskokset ja röyhelöt ovat aivan omiaan siihen.



Pieniä laukkuja näkyy paljon ja kaikesta epäkäytännöllisyydestään huolimatta, olen minäkin rakastunut. Mikäli pärjää minimaalisilla kantamuksilla, pikkuinen olkalaukku on vaivaton ja helppo. Pieni laukku on huomattavasti monipuolisempi yhdistää asuihin, kuin suuri ja raskas. Nuden värinen pikkulaukku olisi ihan must!

Korkeavyötäröiset housut kangasvyöllä on oma ehdoton suosikkini! Näitä alkaa putkahtelemaan niin vaatemyymälöihin kuin verkkokauppoihinkin kevättä kohti. Näitä löytyy tiukkoina, leveinä ja lähes kaikilla materiaaleilla, joten jokaiselle on jotain. Culotte-malliset housut ovat viime aikoina niittäneet suurta suosiota ja itse ihastuin erityisesti näihin kollaasissa näkyviin housuihin. Tällaiset ovat varmaan ainoat housut, joita minun päälläni lämpimällä ilmalla tullaan enää näkemään.

En tiedä olenko minä nykyään lähempänä muotia vai läheneekö muoti minua, mutta vallitsevista trendeistä löytyy vaikka ja mitä minun mieleeni. Postauksessa on vain murto-osa suosikeistani, mikä on teidän mieleen? ♥

Postauksen kollaasien kuvat: http://www.esprit.fi/ 





2 kommenttia :

  1. Kyllä silmä lepää ♥ Kauniita vaatteita ihanilla yksityiskohdilla, näistä sujauttaisin monta ihanuutta mielelläni omaankin vaatekaappiini! Etenkin nuo korkeavyötäröiset solmittavat housut on ihan pakko käydä ostamassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä ihanuuksia löytyi ihan loputtomiin, oli vaikea karsia parhaimmat päältä! :)

      Poista

Kommenttiketjuun vastaaminen toimii toistaiseksi ainoastaan mobiiliversiossa!

Starberry Lipgloss @Instagram