BIGGEST BEAUTY REGRETS

SUNDAY, JUNE 18, 2017

Hutiostokset on sellaisia, miltä ei voi kosmetiikkaostoksilla joskus välttyä. Meille kaikille on osunut niitä tuotteita, joita on massahypetetty blogeissa ja somessa, mutta eivät ole vastanneetkaan todellisuudessa odotuksia. Joskus tuotteet eivät vain sovi omaan makuun tai käyttöön, taikka tekevät ihan pelkkää hallaa. Olen aikaisemmin tehnyt postauksen huonoista ostoksista, mutta tällä kertaa keskityn vain kosmetiikkaostoksiin, sillä niitä on kertynyt ehdottomasti eniten! Olen laittanut vahingon kiertämään ja lahjoittanut suurimman osan huonoista meikeistä siskolleni, joten jäljellä on enää vain tuoreimmat. Mitä kosmetiikkaostoksia minä kadun?


Nyxin lip lingerie sävyssä baby doll. Vaikka kuinka halusin tästä tykätä, myönnän tappioni. Minulla on tummemman punainenkin sävy samaa sarjaa ja se on käyttökelpoinen, mutta tämä sen sijaan ei levity tasaisesti, jättää karmeat rajat huulten sisäreunoihin sekä saa hampaat näyttämään kirkkaan keltaisilta. Tämä on myös todella epäimarteleva ja liian vaalea ihonsävylleni, mikä on ihme, sillä olen kalpeimmista kalpein. Tiedä sitten kenelle tämä sopii, minulle ei ainakaan!

► IsaDoran Twist-up matt lips-huulikynä sävyssä posh peach on yksi suurimmista pettymyksistä ikinä: sävy on todella kaunis ja ihastuin jo sarjan toiseen kynään, joka toimii kuin unelma. Tämä sen sijaan ei levity tasaisesti millään, peittävyys on surkea ja väri asettuu vain ja ainoastaan kaikkiin juonteisiin. Lopputulos on kokonaisuudessaan todella tökerö, joten en ole tätä koskaan voinut käyttää.



.Paljon hehkuteut Lidlin kosteusvoiteet eivät saa minulta kiitosta. Sinikorkkinen puteli toimi minulla aluksi, mutta hetken päästä naama oli entistä kuivempi. Tämä kuvan purkki sen sijaan oli alun alkaenkin täysi katastrofi: äitini ei pitänyt siitä, joten se kierrätettiin siskolleni ja sieltä eteenpäin minulle testiin. Tässsä on todella runsaasti ihoa kuivattavaa alkoholia joka oman naaman sai punoittamaan ja hilseilemään. Ihoni kunto parani huomattavasti kun lopetin tämän käytön!

.Cienin kasvovoiteesta päästään suoraan seuraavaan kohtaan, nimittäin runsaasti alkoholia sisältävät ihonhoitotuotteet! Varsinkin länsimaalaisesta kosmetiikasta näitä löytyy pilvin pimein, enkä ennen osannut kiinnittää huomiota. Alkoholi on todella armoton iholle ja saa monen kuivan ja herkän ihon reagoimaan pienissäkin määrin, puhumattakaan kasvovesistä ja puhdistusaineista, joissa iso osuus on pelkkä alkoholia. Tästäkin Etude housen wonder pore-kasvovedestä tahdoin tykätä niin kovasti, sillä alkuun tulokset olivat mahtavat, muta muutaman viikon jälkeen naamani oli todella punainen, kuiva ja kirvelevä. Katsoin sisältöä ja yksi ensimmäisistä ainesosista on alkoholi. Auts. Tästä sen sijaan olen kuullut paljon kehuja ihmisiltä, joilla on rasvainen iho. Itse koin sen  kuitenkin sopimattomaksi omalle iholleni, joten nykyään käytän tiukasti alkoholittomia tuotteita.

.Make up storen siveltimet tuntuivat hyvältä idealta, mutta käytössä osoittautuivat todella huonoiksi. Molemmat siveltimeni ovat irronneet kaikista liitoksistaan ainakin kerran ja karvaa lähtee mielettömät määrät. Tämä matkasivellin ei ole ollut minulla vuosiin enää käytössä, mutta poskipunasiveltimellä olen yrittänyt sinnitellä. Siitä kuitenkin irtoaa katkennutta tai kokonaista karvaa naama täyteen jokaisella käyttökerralla, joten olisi aika ostaa uusi. Muttei Make up storelta.



.Essencen jelly- ja glow&care-kynsilakat. Jellyjä en ole koskaan käyttänyt kokeilemisen jälkeen, sillä lopputulos oli niin epätasainen ja yleisesti epämiellyttävä. Glow&care-lakat on uusimmat ostokseni Essenceltä ja näihin petyin myös täysin. Lakka on todella paksu ja kuivuu epätasaiseksi kököksi. Edes useampi kerros ei tätä pelasta, joten ei jatkoon! Esssencen lakoissa onneksi rahallinen menetys ei ole suuri, vaikka pettymys olikin.

.Lumenen geelilakka sävyssä petals. Näiden lakkojen nimeen olen vannonut vuosia, mutta uudistuksen jälkeen en vanno enää. Sävy on kaunis, mutta koostumus ihan lirua, lopputulos pysyy epätasaisena eikä peitä tarpeeksi edes kolmella kerroksella. Onneksi minulla on vanhat Lumenen lakat nautittavaksi!

Viimeaikoina olen lopettanut heräteostosten tekemisen, jolloin hutiostoksetkin on vähentyneet aivan minimiin. Olen kerännyt nurkissa pyörivää turhaa kosmetiikkaa ja antanut sitä eteenpäin, jolloin meikkikokoelmakin tuntuu kuin uudelta. Huonoja ostoksia tulee kuitenkin aina silloin tällöin vastaan ja pelkäänkin, mikä osoittautuu rahan tuhlaukseksi seuraavaksi. Onko teillä kosmetiikkatuotteita, jotka eivät ole täyttäneet odotuksia tai vastanneet niiden ympärillä vallitsevaa hypetystä?

12 kommenttia :

  1. Noi essencen jellyktnsilakat oli kyl tosiaan vähän epämääräisiä itelläki, vaik ne vakutti ihan tosi lupaavilta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ostin näitä kaksi kerralla kun vaikutti niin kivoilta! Voihan nämä jollakin hyvältä näyttää, mutta omalle epätasaiselle kynnelle ihan kamalaa litkua :D

      Poista
  2. Mulla on sama alkoholipitoisten (siis LIIAN alkoholipitoisten) kosmetiikkatuotteiden kanssa. Pahimmillaan mulla pamahti niistä hurja suunympärysihottuma viikoiksi. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis tämä suunympärysihottuma juurikin! Sitä punaista kirvelevää parta/viiksiviritelmää on kiva sitten peitellä meikillä, kun kaikki hilseilee pois. Helpompi vain vältellä tuotteita, joissa alkoholi on ensimmäisenä listassa :D

      Poista
  3. Todella vähän tulee loppupeleissä käytettyä kosmetiikja tuotteita, ja kertaakaan ei ole vielä tullut huti ostosta.
    Mielenkiinnolla luin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisinpa minäkin säästyä hutiostoksilta! Mutta se taitaa mennä niin että tekevälle, tässä tapauksella ostavalle, sattuu :D

      Poista
  4. Mielenkiintoinen postaus! Itse en osta kosmetiikka blogihypen perusteella, vaan kokeilen vain kaikkea. Jotkin luonnonkosmetiikan meikkivoiteet on ihan tuhottoman huonoja levittymään ja ovat varmasti surkeimpia kosmetiikkaostoksiani. Luonnonkosmetiikka kyllä on yleisesti ottaen vielä asia ihan erikseen, mutta sen puolelta olen löytänyt joitakin normikosmetiikkaa parempia tuotteita. :) Pitää vain etsiä ja löytää ne itselle sopivat tuotteet!

    Unihiekkaa hiuksissa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Usein hypetettyihin tuotteisiin tulee turvauduttua hieman liiankin sokeasti, itsekin olen tähän langennut. Enemmän toisaalta minulla on tullut huteja näissä, joita lähden vain mielenkiinnosta kokeilemaan ilman suosituksia!

      Poista
  5. Aika jännä noi Make Up Storen siveltimet, mä oon jotenkin pitänyt niitä laadukkaina vaikken omista yhtäkään :D enkä kyllä taida nyt hankkiakaan hehe. Noita epäimartelevan sävyisiä huulipunia on mullekkin tarttunut mukaan, ja nyt ne makaavat vaan laatikon pohjalla...

    Elli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luotin sokeasti siihen, että 20€ sivellin olisi laadukas, mutta ilmeisesti ei. :( Huonot huulipunat on tosiaan surullinen ilmiö: niitä pyörii laatikoissa, pois ei raaski heittää, käyttääkään ei voi ja joka kerta osuessaan käteen, ne aiheuttaa pahaa mieltä. Pitäisi pistää vahinko kiertoon ja antaa nämä eteenpäin :D

      Poista
  6. Kiva tää postaus! :) Mulla itsellänikin on yksi tuollainen NYXin Lip Lingerie, ja en tykkää siittä kyllä yhtään. :D Mielestäni ihan yliarvostettu tuote!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Muilla olen nähnyt näiden näyttävän todella hyvältä, siksi ostinkin kaksi kerrallaan sen kummemmin miettimättä. Mutta huhhuh tämä lopputulos minulla! :D

      Poista

Kommenttiketjuun vastaaminen toimii toistaiseksi ainoastaan mobiiliversiossa!

Starberry Lipgloss @Instagram